HTML

Egészséges életmód, fogyás

Fogyókúra nélküli végleges megoldás az ideális testsúlyért.

HTML

Fogyókúra nélkül, egészségesen

2008.11.06. 11:47 hhedy

 

 

egészséges életmód, fogyás

Diétázni márpedig mindenkinek kell!

 

Inkább egészséges életmód ez, mint diéta, melynek szinte természetes velejárója a fogyás, az ideális testsúly megtartása,elérése. Mindenkinek tudnia kell, hogy a testsúly változása az ideális szinthez képest (általában növekedése), valóban életbevágó dolog. A megfelelő testtömeg megtartása is komoly feladat lehet, nem beszélve a már kialakult elhízás eseténszükséges fogyásról, vagy csak az esztétikai okokból történő alakformálásról. Ha valaki ezt nem látja át, nem érti, akkor sóhajtson egyet és gondolkodjon el akaraterőről, egélszségről.

Rengeteg könyvet elolvastam, rengeteg anyagot feldolgoztam az étrenddel, diétákkal kapcsolatosan és sokat módszert ki is próbáltam. Az egészséges életmód, fogyás c. cikkemben megpróbálok mindenki számára megnyugtató megoldást javasolni arra nézve, hogyan fordítsa  a maga javára ezen tapasztalatokat.

 

Módszerek

 

Nem szeretném felsorolni itt a több tíz-, talán százezerféle diétát, fogyókúrát, étrendet, módszert, legyen elég annyi, hogy a makrobiotikától kezdve a vegetaiánizmusig mindenki rákereshet, mi a maga számára a legmegfelelőbb. Sokat kipróbáltam, többek között az imént említetteket is. Nagyon alaposan körül kell járni azt, hogy milyen étrendet alakítasz ki magadnak, családodnak. A monodiéták (csak egyfélét fogyasztasz), fehérjediéták (fewhérjét és zöldségféléket eszel) és sok más egyoldalú módszer szerintem nem megoldás, csak addig hatnak, amíg alkalmazod őket, sőt biztos vagyok benne, hogy károsak. Olyan komplex módszer kell, amellyel minden fontos tápanyaghoz hozzájutsz, folyamatosan használhatod és élvezeti értéke hasonló, ill. ugyanolyan magas, mint a korábban megszokott.

 

Álljon itt az az étrend, mely szerintem az egészséges életmód táplálkozási részének alappillére, amellyel fogyás fogyókúra nélkül érhető el. Nem konkrét recepteket adok, azok szép számban vannak mindenfelé, hanem irányelveket, amely szerint magad alakíthatod táplálkozásodat.

 

Íme néhány alapelv: a legfontosabb a friss gyümölcs majd a zöldség. Gyümölcsöt délelőtt fogyassz, zöldségeket délután. (Kivétel az alma, mindig fogyaszthatod.) Kenyered, liszted legyen teljes kiőrlésű. Olajod legyen olívaolaj. A sót igencsak mértékkel használd. Kerüld a cukrot, a cukros ételeket, italokat. Igyál tiszta, szénsavmentes ásványvizet, gyógyteát. Kerüld a húsféléket, halat fogyaszthatsz (köret nélkül, salátával, párolt zöldségekkel). Kerüld a feldolgozott tejtermékeket, ha tudsz szerezz be nyers tejet, méginkább kecsketejet. Este hat után ne egyél. Szükséged lesz egy jó szobamérlegre is, rendszeres testsúlymérésre, hogy tettekre sarkalljon az, amit látsz

 

Reggel ébredés után:     friss, aktuális gyümölcs, vagy friss gyümölcsökből facsart lé (télen grape-fruit,narancs). Nincs finomabb, vagy amit jobban kívánna az ember reggel. 30 perc múlva gyógytea cukor nélkül, estleg leveles zöld tea (max. 2 percig áztatva). Ha nehéz fizikai munkát végzel, vagy nagyon hozzászoktál a nehéz reggelihez, félóra múlva természetesen megreggelizhetsz.

 

Délelőtt:    jöhet a második adag gyümölcs. Nyáron ez nem probléma, télen legyen ez alma, banán és fogyassz hozzá olajos magvakat, diót, mandulát, napraforgó-, vagy tökmagot.

 

Ebéd:     normál ebéd, de! Jó lenne, ha alkalmazni tudnád az elválasztó (trenn) módszert, azaz egy étkezésen belül ne keverd a fehérje és a szénhidrát tartalmú ételeket (hús krumplival, rakott zöldségek rizzsel, tojással, húsos tésztaételek). Általában kerüld a húsételeket az összes étkezésnél, esetleg hétvégén fogyassz valamilyen "fehér" húst, meglátod jobban ízlik így, de ne rántva! Egyél főzeléket, párolt zöldségeket, salátákat, utóbbiakhoz nyugodtan készíthetsz szénhidrát tartalmú köretet. A tudomány mai álláspontja szerint nagyon fontos, hogy halat egyél, ha megteheted, hetente kétszer is. Egy napon iktass be valamilyen hüvelyes növényből főzött egytálételt is. Evés közben ne igyál semmit, étkezések között ásványvizet. Kerüld a cukrot, édességet, helyette egyél meg egy répát, egy almát.

 

Este.    gabonaféle, pl. kenyér valamilyen zöldségpástétommal, Pirított kenyér rácsepegtetett olívaolajjal, nyers zöldségek (paprika, paradicsom,uborka, retek, télen lilahagyma, póréhagyma, fekete retek). Párolt zöldségek, saláta. Félóra múlva gyógytea (cukor nélkül)

 

Nagyon fontos, hogy úgy oldd meg étrended, hogy kitartó és állhatatos maradj. Ha elhatároztad, hogy célod az egészséges életmód, fogyás, ettől a célodtól senki és semmi sem tántoríthasson el. A környezeti, társadalmi ellenállást változtasd társadalmi melléállássá. El kell fogattatnod nem azt, hogy te más vagy, hanem csupán azt, hogy te másként étkezel. Valahol olvastam: a legtöbb ember azért él, hogy egyen. Pontosan fordítva igaz: azért eszünk, hogy éljünk.Az igazi elsődlegesség a szellemé, a fizikai dolgok (evés-ivbás) mindig csak másodlagosak. Ráadásul a szellemi nagyság nem pénzfüggő. Igazi szellemi erő, akaraterő szükséges ahhoz, hogy megváltoztasd étrendedet fogyásod, egészséged érdekében. Ha megteszed igazi értékekért lehetsz büszke magadra.

 

Ne várj gyors eredmányt, ez nem csodakúra, hanem életmódváltás. A rendszeres testmozgás ugyanolyan fontos eleme ennek, mint az étkezés. A legjobb a séta (intenzív), úszás. Minden nap menj friss levegőre, élvezd a napfényt a természetet. Ha a szemléleted, táplálkozásod, életviteled megfelelő, minden helyzetben jól fogod érezni magad.

 

Még valami. Óva intelek attól, hogy merev légy, vagy bűntudatot érezz, ha valamit véletlenül, vagy készakarva rosszul csinálsz. Van egy barátom, aki már vagy 80 éves, hasonlóan étkezik a fent leírtakhoz. Testsúlya ideális. Futóversenyeken indul, ahol mindig ő a legidősebb. Ha azonban arra támad kedve (ritkán), bemegy egy étterembe és jóízűen elfogyaszt egy csülkös bablevest (kisadagot). És ez rendben van. Ha nagyon úgy érzed, vagy speciális helyzetbe kerülsz tehetsz kivételt.

Alkalmazd az egészséges életmódot és megjön a várvavárt eredmény, a fogyás.                                                   

 

 

Módszerek 

    Nem szeretném felsorolni itt a több tíz-, talán százezerféle diétát, fogyókúrát, étrendet, módszert, legyen elég annyi, hogy a makrobiotikától kezdve a vegetariánizmusig mindenki rákereshet, mi a maga számára a legmegfelelőbb. Sokat kipróbáltam, többek között az imént említetteket is. Nagyon alaposan körül kell járni azt, milyen étrendet alakítasz ki magadnak, családodnak. A monodiéták (csak egyfélét fogyasztasz), fehérjediéták (fehérjét és zöldségféléket eszel) és sok más egyoldalú módszer szerintem nem megoldás, csak addig hatnak, amíg alkalmazod őket, sőt biztos vagyok benne, hogy károsak. Olyan komplex módszer kell, amellyel minden fontos tápanyaghoz hozzájutsz, folyamatosan használhatod és élvezeti értéke hasonló, ill. ugyanolyan magas, mint a korábban megszokott.

 Mintaétrend

    Álljon itt az az étrend, mely szerintem az egészséges életmód táplálkozási részének alappillére, amellyel fogyás fogyókúra nélkül érhető el. Nem konkrét recepteket adok, azok szép számban vannak mindenfelé, hanem irányelveket, amely szerint magad alakíthatod táplálkozásodat.
Íme néhány alapelv: a legfontosabb a friss gyümölcs majd a zöldség. Gyümölcsöt délelőtt fogyassz, zöldségeket délután. (Kivétel az alma, mindig fogyaszthatod.) Kenyered, liszted legyen teljes kiőrlésű. Olajod legyen olívaolaj. A sót igencsak mértékkel használd. Kerüld a cukrot, a cukros ételeket, italokat. Igyál tiszta, szénsavmentes ásványvizet, gyógyteát.  Húsféléket ne, halat fogyaszthatsz (köret nélkül, salátával, párolt zöldségekkel). Kerüld a feldolgozott tejtermékeket, ha tudsz szerezz be nyers tejet, méginkább kecsketejet. Ne vegyél késztermékeket és semmi olyat, amiben "E" betű van a címkén, azaz tartósítószer, színezék, állományjavító, stb. Este hat után ne egyél. Szükséged lesz egy jó szobamérlegre is, rendszeres testsúlymérésre, hogy tettekre sarkalljon az, amit látsz.

Reggel ébredés után:     friss, aktuális gyümölcs, vagy friss gyümölcsökből facsart lé (télen grape-fruit,narancs). Nincs finomabb, vagy amit jobban kívánna az ember reggel. 30 perc múlva gyógytea cukor nélkül, estleg leveles zöld tea (max. 2 percig áztatva). Ha nehéz fizikai munkát végzel, vagy nagyon hozzászoktál a nehéz reggelihez, félóra múlva természetesen megreggelizhetsz.

Délelőtt:    jöhet a második adag gyümölcs. Nyáron ez nem probléma, télen legyen ez alma, banán és fogyassz hozzá olajos magvakat, diót, mandulát, napraforgó-, vagy tökmagot.

Ebéd:     normál ebéd, de! Jó lenne, ha alkalmazni tudnád az elválasztó (trenn) módszert, azaz egy étkezésen belül ne keverd a fehérje és a szénhidrát tartalmú ételeket (hús krumplival, rakott zöldségek rizzsel, tojással, húsos tésztaételek). Általában kerüld a húsételeket az összes étkezésnél, esetleg hétvégén fogyassz valamilyen "fehér" húst, meglátod jobban ízlik így, de ne rántva! Egyél főzeléket, párolt zöldségeket, salátákat, utóbbiakhoz nyugodtan készíthetsz szénhidrát tartalmú köretet. A tudomány mai álláspontja szerint nagyon fontos, hogy halat egyél, ha megteheted, hetente kétszer is. Egy napon iktass be valamilyen hüvelyes növényből főzött egytálételt is. Evés közben ne igyál semmit, étkezések között ásványvizet. Kerüld a cukrot, édességet, helyette egyél meg egy répát, egy almát.

Este:    gabonaféle, pl. kenyér valamilyen zöldségpástétommal, Pirított kenyér rácsepegtetett olívaolajjal, nyers zöldségek (paprika, paradicsom,uborka, retek, télen lilahagyma, póréhagyma, fekete retek). Párolt zöldségek, saláta. Félóra múlva gyógytea (cukor nélkül)

Állhatatosság

    Nagyon fontos, hogy úgy oldd meg étrended, hogy kitartó és állhatatos maradj. Ha elhatároztad, hogy célod az egészséges életmód, fogyás, ettől a célodtól senki és semmi sem tántoríthasson el. A környezeti, társadalmi ellenállást változtasd társadalmi melléállássá. El kell fogadtatnod nem azt, hogy te más vagy, hanem csupán azt, hogy te másként étkezel. Valahol olvastam: a legtöbb ember azért él, hogy egyen. Pontosan fordítva igaz: azért eszünk, hogy éljünk.Az igazi elsődlegesség a szellemé, a fizikai dolgok (evés-ivás) mindig csak másodlagosak. Ráadásul a szellemi nagyság nem pénzfüggő. Igazi szellemi erő, akaraterő szükséges ahhoz, hogy megváltoztasd étrendedet fogyásod, egészséged érdekében. Ha megteszed igazi értékekért lehetsz büszke magadra.

    Ne várj gyors eredmányt, ez nem csodakúra, hanem életmódváltás. A rendszeres testmozgás ugyanolyan fontos eleme ennek, mint az étkezés. A legjobb a séta (intenzív), úszás. Minden nap menj friss levegőre, élvezd a napfényt a természetet. Ha a szemléleted, táplálkozásod, életviteled megfelelő, minden helyzetben jól fogod érezni magad.

    Még valami. Óva intelek attól, hogy merev légy, vagy bűntudatot érezz, ha valamit véletlenül, vagy készakarva rosszul csinálsz. Van egy ismerősöm, aki már vagy 80 éves, hasonlóan étkezik a fent leírtakhoz. Testsúlya ideális. Futóversenyeken indul, ahol mindig ő a legidősebb. Ha azonban arra támad kedve (ritkán), bemegy egy étterembe és jóízűen elfogyaszt egy csülkös bablevest (kisadagot). És ez rendben van. Ha nagyon úgy érzed, vagy speciális helyzetbe kerülsz tehetsz kivételt,csak ne sokat. Alkalmazd az egészséges életmódot és megjön az eredmény, a várva várt fogyás.egészséges életmód, fogyás link2                        

                                                                                                                                                                      

Címkék: egészség életmód fogyókúra diéta fogyás testsúly